Beneficiile unei diete vegane

În ultima vreme, tot mai multe studii științifice aduc argumente solide în favoarea dietelor vegetariene sau vegane. Unele dintre acestea invocă beneficiile pe care le aduce eliminarea cărnii din alimentație asupra stării generale de sănătate. Altele pledează pentru sustenabilitate, dovedind faptul că dieta bazată exclusiv pe vegetale poate avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător, reducând poluarea cauzată de zootehnie și industria procesării cărnii și a produselor de origine animală.

 

Odată cu aceste studii, multe dintre miturile cu privire la aportul superior pe care îl aduce carnea în organismul uman, față de vegetale, au fost, pas cu pas, răsturnate. Un exemplu în acest sens ar fi convingerea potrivit căreia se credea că proteinele de origine animală ar fi mai bune calitativ decât cele din plante. Carnea, însă, reprezintă doar un vehicul intermediar prin care proteinele din plante sunt transferate la om, din moment ce majoritatea animalelor sau păsărilor consumate de om se hrănesc exclusiv cu plante. De asemenea, tot mai multe voci s-au ridicat în favoarea plantelor și a carbohidraților, care, contrar așteptărilor, nu îngrașă, ci contribuie la o condiție fizică excelentă și performanțe sportive foarte bune la atleții cu o alimentație exclusiv vegană.

 

Referitor la acest ultim aspect, un studiu din 2014, publicat de Universitatea de Medicină din Viena, scoate la suprafață faptul că cei mai puternici dintre gladiatorii romani aveau o nutriție bazată, în cea mai mare parte, pe plante. S-a ajuns la această concluzie prin efectuarea unor cercetări antropologice asupra oaselor de gladiatori romani descoperite cu ocazia săpăturilor în orașul antic Efes – Turcia de azi. Se pare că aceștia se hrăneau în principal cu fasole și orz.

 

Mergând mai departe, o serie de sportivi de primă clasă din zilele noastre au adoptat o nutriție bazată pe plante, având, în același timp, performanțe fizice extraordinare: Novak Djokovic, Venus Williams, Mike Tyson, Lewis Hamilton, Arnold Schwarzenegger și mulți alții.

 

Câteva dintre beneficiile alimentației vegane asupra sănătății sunt următoarele:

 

  1. Reduce riscurile asociate bolilor cardiovasculare, potrivit unui studiu publicat în 2019.
  2. Poate reduce cu 15% riscul de cancer, a concluzionat un studiu analitic din 2017. 
  3. Scade șansele apariției diabetului de tip 2.
  4. Contribuie la scăderea în greutate.
  5. Îmbunătățește memoria și reduce riscul apariției demenței.
  6. Prelungește viața.

 

Există încă multe păreri pro și contra, atât în ceea ce privește produsele de origine animale, cât și cele vegetale, susținătorii din fiecare tabără aducând argumente științifice care să le întărească convingerile. Până la urmă, alegerile se rezumă la nivelul fiecărui individ și depind de o suită mult mai variată de criterii, începând cu obiceiurile, cultura și ajungând până la preferințele și credințele personale. Până la urmă, indiferent de opțiunile alimentare pe care le facem, important este să găsim acel echilibru care să ne facă mai sănătoși și să ne permită să ne bucurăm de o viață mai bună.

 

Chiar dacă nu ești vegan sau vegetarian, poate nu ar fi rău pentru sănătatea ta ca, măcar din când în când, să reduci consumul de carne și să alegi mâncare vegetariană. Acest lucru nu poate avea decât efecte pozitive asupra sănătății corpului și minții tale. Nu uita că și bunicii noștri făceau asta, ținând cu sfințenie fiecare post din preajma sărbătorilor creștine. Aceste perioade de post religios reprezintă și acum o bună ocazie pentru a renunța la obiceiurile alimentare obișnuite și să mănânci mai multe legume proaspete, fructe și cereale. 

Mulți oameni, deși cunosc beneficiile alimentației vegetariene sau vegane și ale postului, nu sunt dispuși să se adapteze unui astfel de stil de viață, din cauza comodității, a lipsei de timp pentru cumpărături și gătit sau, pur și simplu, din lipsă de inspirație. 

 

Din fericire, există soluții simple pentru a rezolva aceste inconveniente. Una dintre acestea este să comanzi meniuri vegetariene, prin catering, direct acasă sau la birou. EAT ETC. oferă o gamă largă de opțiuni celor care țin post, veganilor sau celor care doresc să adopte o alimentație vegetariană: fajitas cu avocado și legume, humus, salata tabouleh, noodles cu legume, ciuperci la tigaie cu usturoi. Iar imaginația bucătarilor noștri nu se oprește aici. Meniul zilnic EAT ETC. este o invitație la festin adresată și celor care iubesc vegetalele sau doresc să le descopere acum. Prețurile mici, gustul bun al mâncării și ingredientele întotdeauna proaspete ne plasează pe primele locuri în opțiunile celor care își doresc o masă sănătoasă și accesibilă în fiecare zi.

 

Consultă aici secțiunea vegetariană din meniul zilnic EAT ETC. și comandă felurile tale preferate pentru mic dejun, prânz sau cină. Livrăm gratuit mâncare în București, organizăm servicii de catering corporate pentru birouri și ne ocupăm de orice eveniment de catering cu oferte adaptate nevoilor tale. Contactează-ne cu încredere!

EAT ETC - Tu esti jumatatea mea buna
EAT ETC - Tu esti jumatatea mea buna

EAT ETC on Social Media

Suntem online, ne gasesti pe Instagram cu cate o noua pofta in fiecare zi.

Nu uita sa ne urmaresti si pe Social Media