Dieta mediteraneană influențează calitatea somnului

Anual, aproximativ 70 de milioane de oameni se confruntă cu tulburări ale somnului. Afectând atât de multe persoane, se pare că problema somnului este o adevărată criză mondială. 

 

Insomnia este una dintre cauzele directe ale apariției multor boli cronice, cum ar fi diabetul de tip 2, afecțiunile cardiovasculare, depresia și obezitatea. Un somn de calitate îmbunătățește performanțele mentale, fizice, reduce riscul de accidente de muncă și rutiere și previne îmbătrânirea prematură.

 

Este cunoscut deja faptul că oamenii din zona mediteraneană sunt mai longevivi, bucurându-se de o calitate a vieții mult mai bună. Pe lângă factorii genetici, se pare că alimentația este cea care joacă un rol semnificativ, dieta mediteraneană fiind asociată cu un somn de calitate

 

Dr. Scott Leibowitz, specialist american în medicina somnului, spune că persoanele care urmează o dietă mediteraneană au mai puține probleme cu dormitul decât celelalte. De asemenea, acestea suferă mai puțin de anxietate sau depresie. Deoarece acest tip de dietă este mai bogată în acizi grași Omega-3, magneziu, vitamina B și vitamina D – substanțe nutritive care ajută la reducerea simptomelor depresiei, îmbunătățesc somnul și protejează împotriva unor deficite cognitive – există probabil o relație directă între dieta mediteraneană și calitatea somnului.

 

În general, dieta mediteraneană constă în consumul zilnic de fructe, frunze verzi, ulei de măsline extravirgin, cereale integrale și nuci, într-un consum moderat de pește, carne albă, ouă sau iaurt și presupune un consum redus de carne roșie. De asemenea, alcoolul este evitat, fiind permis, cu moderație, vinul alb și roșu.

 

Iată ce ar trebui să incluzi în dieta ta pentru a te bucura de toate beneficiile pe care mâncarea mediteraneană o are asupra somnului:

 

Vegetale verzi

 

Sunt recomandate 3 porții de legume și plante verzi în meniul zilnic: spanac, salată verde, castraveți. Vegetalele verzi sunt bogate în magneziu și vitamina B, nutrienți esențiali pentru un somn sănătos.

 

Fructe 

 

Zilnic, ar trebui să consumi cel puțin 2 porții de fructe. Smochinele uscate, avocado și bananele furnizează necesarul de magneziu, iar cireșele, afinele și ananasul stimulează producerea de melatonină. Producția de serotonină este stimulată de semințele din kiwi, fruct care se recomandă a fi consumat cu o oră înainte de culcare pentru un somn liniștit. Melatonina este hormonul care reglează ciclul circadian, iar serotonina, printre altele, favorizează somnul, lipsa acestui hormon provocând depresie și anxietate.

 

Leguminoase

 

Fasolea, mazărea și lintea sunt foarte bogate în vitamina B, magneziu, fibre și proteine. Este bine să le incluzi zilnic în dietă deoarece reprezintă un mix de substanțe nutritive esențiale pentru un somn de calitate.

 

Cereale integrale

 

Acestea conțin multe fibre și magneziu, având un indice glicemic mic, astfel că reglează nivelul de glucoză în sânge și garantează un somn bun.

 

Pește gras

 

Somonul, tonul și sardinele furnizează acidul gras Omega 3, cu rol în producerea de melatonină, dar și vitaminele B și D. Consumul de pește gras se recomandă a fi moderat, iar nu zilnic, așa cum este cel al vegetalelor verzi, de exemplu.

 

Este simplu să respecți principiile dietei mediteraneene, gătind casă preparate ușoare, bazate pe ingredientele de mai sus. Noi, cei de la EAT ETC., îți venim în ajutor oridecâteori ai nevoie și îți oferim un meniu zilnic variat, compus dintr-o multitudine de preparate care se încadrează în principiile sănătoase ale dietei mediteraneene.

 

Salatele EAT ETC. sunt făcute din frunze de salată verde proaspătă, castraveți, ton, somon sau pui. De asemenea, în meniul vegetarian EAT ETC. vei găsi preparate din legume, fasole, mazăre sau paste integrale. 

 

Rețetele pregătite de bucătarii din echipa EAT ETC. respectă principii nutritive sănătoase, astfel încât fiecare să poată alege mâncare gustoasă și hrănitoare, în funcție de necesități și preferințe.

 

Ne găsești zilnic în cartierul Pipera, în partea de nord a Bucureștiului, unde funcționează EAT Hermes. De asemenea, poți comanda zilnic meniul nostru cu livrare fie la birou, fie acasă. Suntem mereu pregătiți să răspundem nevoilor tale de nutriție sănătoasă.

EAT ETC - Tu esti jumatatea mea buna
EAT ETC - Tu esti jumatatea mea buna

EAT ETC on Social Media

Suntem online, ne gasesti pe Instagram cu cate o noua pofta in fiecare zi.

Nu uita sa ne urmaresti si pe Social Media