Exemplu de dietă echilibrată pentru femei

Se știe că femeile au nevoi nutriționale diferite față de ale bărbaților. Pentru a-și menține silueta, dar, în același timp, pentru a se asigura că au o dietă echilibrată, fără carențe de vitamine, minerale sau grăsimi bune, femeile trebuie să cunoască câteva principii nutriționale de bază care să le ajute să ia decizii alimentare corecte în fiecare zi.

 

Bineînțeles că nevoile nutriționale depind nu doar de sex, dar și de vârstă, greutate și nivelul de activitate zilnic. Mai jos, vom exemplifica un model de dietă pentru o femeie adultă, cu nivel de activitate moderat și greutate normală. Exemplul este dat pentru o dietă de menținere a greutății și nu se focusează pe scăderea sau creșterea în greutate.

 

Valorile zilnice recomandate sunt:

 

Cum arată porțiile perfecte:

 

    1. Carbohidrați precum cereale, orez, paste sau cartofi – o porție cât un pumn strâns sau ¼ din farfurie
    2. Proteine precum carne, pește, pui, tofu – o porție de mărimea palmei
  1. Unt – cât vârful degetului mare
  2. Desert – cât două degete

 

Dar asta nu este toată povestea. Află mai jos când este momentul ideal din zi în care să consumi proteine, carbohidrați sau grăsimi.

 

Micul dejun 

 

Micul dejun ideal trebuie să fie bogat în proteine. Raționamentul este simplu: corpul arde mai multe calorii în timp ce digeră proteine decât atunci când digeră carbohidrați. De asemenea, proteinele păstrează senzația de sațietate pentru mai mult timp, așa că nu te vei simți tentată să consumi multă mâncare pe parcursul zilei. Ouăle sunt bogate în proteine și se încadrează perfect în meniul de dimineață. Poți alege din meniul EAT ETC. omletă cu brânză și verdeață, omletă cu șuncă și cașcaval sau omletă cu bacon și cașcaval.

Prânzul

 

Masa de la mijlocul zile trebuie să includă carbohidrați, care vor asigura refacerea stocului de energie necesar funcționării organismului. Iată ce poți alege din meniul EAT ETC.: risotto cu creveți, păstrăv la grătar cu orez, linguini cu pui și sos de roșii, noodles cu pui sau orez thai cu calamar pane.

 

Cina

 

Această masă va fi întotdeauna ușoară, fără carbohidrați și fără grăsimi. Salatele reprezintă feluri ideale pentru cină. Poți alege Salmon Bowl, Tuna Bowl sau Veggie Bowl. De asemenea poți combina diverse vegetale proaspete cu carne de pește și orez brun sau poți alege paste integrale.

 

Nu uita să consumi și câteva porții mici de fructe proaspete și să te hidratezi corect în fiecare zi. Activitatea fizică este și ea o parte importantă a unui stil de viață sănătos, așa că fă mișcare oridecâteori poți.

EAT ETC - Tu esti jumatatea mea buna
EAT ETC - Tu esti jumatatea mea buna

EAT ETC on Social Media

Suntem online, ne gasesti pe Instagram cu cate o noua pofta in fiecare zi.

Nu uita sa ne urmaresti si pe Social Media